lördag 25 augusti 2012

matchande klänningar/ matching dresses

Idag har jag, Rickard och Maja varit i Sollebrunn och ätit middag med min mamma och hennes sambo, som båda nyligen har fyllt år. Väl där passade vi på att besöka Sven Liljeqvists bensinmacksmuseum, en fantastisk upplevelse där vi fick höra massor av historier och titta på veteranbilar. Det ska dock få ett eget inlägg eftersom jag tog massor av foton. Här ville jag bara visa de matchande omlottklänningar i 50-talsmodell som jag har sytt till Maja och mig. Inspirationen var alla de Swirl-omlottklänningar som Fleur visat upp under åren och mönstret har jag gjort själv.

Jag och Maja i trädgården:
Maja and I in the garden outside the house where my mum lives:



Jag kisar mot solen utanför macken:
Squinting against the sun by the old petrol station:



Today Rickard, Maja and I went for dinner with my mum and her boyfriend since they had both recently had their birthdays. We had dinner and cake, but also visited this old petrol station, which is part of a small petrol station and vintage car museum. That will make a separate post though, since I took so many photos. The dresses are made by me and I was inspired by the many Swirl wrap dresses that Fleur has been wearing over the years. I made the pattern myself too of course.

1 kommentar: