torsdag 6 september 2012

Utan knappar och ny 40-talsfrisyr/ without buttons and a new '40s hair-do

Med undantag av knappar, som jag då inte kan få tag i förrän jag kan gå obehindrat igen, så är lumberjackan färdig nu.


Jag kan bara ta sittande bilder när Rickard inte är hemma, för att jag ställer kameran på en hylla och använder automatisk utlösning och vår balkong inte är stor nog för att jag ska kunna stå nog långt bort. Inne går det förstås, men ljuset där brukar inte bli bra om jag ställer kameran i en hylla. Kort sagt: det är enklare när Rickard är hemma.

Förutom den nya jackan har jag beige nätstrumpor från What Katie Did, en kjol och en blus som jag sytt och skor från Deichmann.

Frisyren då? Jo, jag har länge velat testa att kamma upp håret högt och göra flera rullar på hjässan. Det blev ju attans snyggt framifrån och bakifrån behövs det nog bara lite mer övning för att få till det. Tog max tio minuter också.

Apart from buttons, which I can't get until I can walk properly again, the lumber jacket is finished. Apart from the new jacket I'm wearing fishnet stockings from What Katie Did, a skirt and a blouse that I have made and shoes from Deichmann.
The '40s hair-do is one that I've wanted to try for a while, where you pull all the hair upwards and then make several small rolls. I think it looks great from the front and while it's not perfect in the back I think it will only take a little practice. And it took less than ten minutes to do.

2 kommentarer:

  1. Ja, håret blev jättesnuggt! Jackan med, förstås!

    SvaraRadera
  2. Snyggt!!! Gillar verkligen den där jackan, har velat ha en liknande nu ett bra tag och eftersom man aldrig hittar en pendelton 49er jacka med rätt bystmått som inte kostar skjortan får man väl sy en själv.. Det gäller bara att komma till skott.. ;)

    Fina strumpor också, hudfärgade nätstrumpor är ju jäkligt läckert, att jag förbisett det så länge och inte skaffat mig några.. nä där får det bli bättring, nästa laddning från WKD får nog allt innehålla några sådana.

    SvaraRadera