onsdag 17 oktober 2012

Med en fasanfjäder/ With the feater of a pheasant

Idag har jag föreläst i fyra timmar på Kulturarvsprogrammet. Förhoppningsvis gjorde jag ett okej jobb och nu är jag trött som - ja, jag vet inte vad. Tur att det är först nästa onsdag som jag ska föreläsa på Hisingens bibliotek. I vilket fall tog jag en av mina favoritblusar som jag sydde i våras, min nya grå yllekjol, kängor för ilägg,jackan som jag sydde i somras och den fantastiska hatten som jag beställde hos Ida på Tegelsten Clothes. Håret hade jag lockat innan jag gick och la mig (kan inte sova med papiljotter utan tar ut lockarna innan och sover med hårnät) och trots starka kastvindar kom jag både till och från jobbet med både lockar och hatt i behåll.
Bilderna är tagna efter att jag kom hem - jag var lite fräschare i morse.



Här kan man se fjädern flyga i vinden om man tittar ordentligt:
See the pheasant feather fly in the wind:



Today I've lectured four hours and I'm totally exhausted. I wore one of my favourite blouses that I made this spring, my new grey skirt, the jacket I made this summer, boots with orthopedic insoles for my arthritic feet and the amazing hat I ordered from Ida at Tegelsten Clothes. I had curled my hair teh evenign before (I can't sleep with curlers so I take them out before I go to bed and put them in a net without brushign them out) and despite really strong winds I managed to both get to work and home without losing them completely. Or the hat. 
The photos are from when I got home, I looked a little less worn in the morning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar