söndag 7 oktober 2012

Ute och rör på mig/ Out and about

I fredags var det textilhistoriskt seminarium och jag tog mig följaktligen till jobbet. Eftersom jag bara kan gå i skor för ilägg nu så är urvalet lite begränsat (de här röda skorna som ni knappt ser, ett par svarta kängor och ett par riktigt gamla gympaskor) och det är trist, men så är det ju när man är sjuk, inte mycket att göra åt det. Utom möjligen att köpa ett par nya skor för ilägg. Jag har inte behövt använda såna hela tiden på flera år, så jag har bara gamla, slitna skor av den typen. Eller ja, kängorna är okej eftersom det är mina standardvinterkängor och jag lämnar in dem för omklackning och så, men de här röda ser allt lite dassiga ut.

De gröna strumpbyxorna är andrasortering från Falke och jättesköna och klänningen, jackan och mössan har jag ju gjort själv.


Även här ser man effekten av kortisonet i mitt ansikte.

On Friday we had our textile history seminar, so I went to the university. I wore tights from Falke (slight seconds) and a dress, jacket and cap that I have made myself. You can see the puffiness in my face caused by prednisone in this photo too.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar