torsdag 17 januari 2013

Ett år/ One year

Idag är det exakt ett år sen min gamla och nära vän Annaa dog. Det känns så konstigt och så fel att hon inte finns längre. Jag sörjer förstås fortfarande, ett år en kort tid för en så speciell människa som Annaa.

I vilket fall så var Caroline och jag på kyrkogården och tände ett ljus på hennes grav idag och pratade lite med henne.


Annaas namn har inte kommit upp än, utan det är bara hennes man som står där. Jag saknar honom också, men inte lika mycket, det har gått längre tid och vi var inte lika nära vänner. Men han var också fantastisk.

Today it is exactly one year since my old and close friend Annaa died. It feels so strange and so wrong that she isn't with us anymore. i grieve still of course, one year is a very short time for such an extraordinary person as she was.
Today Caroline and I went to light a candle by her grave and talk a little with her. Her name is not yet up on the stone, only her husband's. I miss him too, though not as much since it was longer ago that we lost him and we were not as close friends. But he was also a fantastic person.

Precis som för ett år sen spelar jag Frank Turners "Long live the queen" , för även om Annaas död inte var utdragen utan plötslig så är det så här det är.

Just like a year ago I play FrankTurner's "Long live the queen", because even if Annaas death wasn't slow but sudden it describes how it is.



2 kommentarer:

  1. Ja, du! Det är inte klokt att det redan är ett år sedan. Och att allt snurrar på. Men helt klart så mycket tommare. Om den kompareringen finns. Jag var med er i sinnet i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Vi får ta det någon annan gång, kanske kommer ni till Göteborg något i sommar?

    SvaraRadera