tisdag 8 januari 2013

Subkulturers mode/ Subcultural fashion

Subkulturer och mode är temat för min föreläsning idag, något som lett till spännande bildsökningar på saker som läderbögar, nasseskins och casuals (en stil för fotbollshuliganer). Därför passar det ju med en bild från London och 70-talet, som visar punkare. Jag hittade den här. Den får mig att känna mig hemma, även om det är för tidigt för mig, eftersom jag föddes 1968.

Subcultures and fashion is the theme for my lecture today, something that has led to interesting image googling for things like 'gay leather men', 'nazi skins' and 'casuals' (a style connected with football hooliganism). Thus a photo from London in the '70s, showing punks is fitting. I found it here. It makes me feel like home, though it's too early for me since I was born in 1968.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar