torsdag 7 februari 2013

Mer stickning/ More knitting

Jag har fått lite blodad tand på det där med flätor. Dock tycker jag inte att det passar på allt, eller i alla fall att det inte är min stil riktigt, så jag gör inga mer koftor med flätor utan satsar på baskrar. Den här, som heter Druidess Beret är den senaste. Mönstret kan man få gratis här.



Garnet är Uldgarn Multi från Netto, samma som koftan i förra inlägget.

I övrigt förbereder jag undervisning och försöker låta bli att hosta upp lungorna.

I have become really enthusiastic about cables. However, I don't think they look good on all knitted things, or at least that they don't fit my style. So I'm not making any more cardigans, but instead knitting berets. This is the latest - it's called "Druidess Beret" and you can get the pattern for free here.

Aside from that I am preparing lectures and trying not to cough up my lungs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar