torsdag 7 mars 2013

Blå saker/ Blue things

I tisdags, efter mina maratonföreläsningar var jag uppe i varv och solen sken så lockande att jag beslutade mig för att promenera ner till Avenyn och titta in på garnbutiken där, Deisy Design. Väl klar med mitt besök där (jag köpte blått och vitt strumpgarn,) gick jag vidare ner och lullade in på den danska pryttelbutiken TGR, där jag hittade de här fina armbanden i den vackraste av färgkombinationer ;) (Jag håller på Blåvitt.)


Nu brukar jag väl inte direkt ha armband när jag går på fotboll, men någon gång ska ju vara den första.


Så har jag stickat ett par vantar också. Efter att ha stickat massor med baskrar kände jag att jag kanske borde göra något annat också, så det blev de här. Mönstret heter "Magic Mirror" och finns gratis här.




On Tuesday, after my lecturing marathon I was so wound up and the sun was shining so beautifully that I decided to walk down town and visit the nearest yarn store. After that (I bought blue and white sock yarn) I went further down the Avenue, which is the main street in Gothenburg and went into a store called TGR, which is filled with various knick-knacks. And there I found these lovely bangles in the most beautiful of colour combinations (it's the colours of the football team that I support, IFK Göteborg). Not that I generally wear bangles when going to games, but I could always start.

I've also knitted a pair of mittens. After making lots of tams I felt that I had to make something else and ended up with these. The pattern is called "Magic Mirror" and you can get it for free here.

1 kommentar:

  1. What lovely bracelet and mittens. Isn't there just something about the return of spring that makes you want to surround (and drape) yourself with blue? I was feeling this way soooo much last year! This year I'm in more a green mood, but am sure blue with factor into my spring wardrobe often throughout 2013, too.

    ♥ Jessica

    SvaraRadera