tisdag 7 maj 2013

Till medeltiden/ Going medieval

Imorgon drar jag, maken och två av barnen iväg till Skåne för medeltidslägret Dubbelkriget, ett av, eller möjligen numera det allra största evenemang som arrangeras inom den svenska grenen av medeltidsföreningen Society for Creative Anachronism: Nordmark. Evenemanget har hållet på sen i fredags, men eftersom jobb och skola kräver vår närvaro i Göteborg så åker vi inte förrän imorgon eftermiddag. Ifjol tältade vi, en hel del foton på både tält och oss kan ses här, i min gamla blogg, där skriver jag lite mer om själva Dubbelkriget och vad vi gör där. Jag ska bland annat hålla föredrag om samkönad sexualitet under medeltiden (på engelska) och det ges kurser och föredrag om allt mellan himmel och jord. Eftersom jag är sjuk och eländig fortfarande så har jag inte bokat in att gå  på någon annans föreläsningar, men det kanske händer ändå.


Bild från i fjol.
Photo from last year

Tomorrow, me, hubby and two of the kids leave for the south of Sweden to the medieval event Double Wars, which is one of teh largest, maybe even the largest event orgnaisez by Nordmark, teh Swedish branch of the Society for Creative Anachronism. It has been going on since last Friday, but we have both school and work which demand our presence here in Gothenburg so we're not leaving until tomorrow afternoon. Last year we slept in our tent, but it was really cold, so this year we opted for indoors sleeping. Some photos from last year can be found in my old blog, here. On Thrusday I'm giving a lecture on same-sex sexuality in the Middle Ages (translated 14 pages of lecture notes from Swedish to English this morning) and there are classes about almost anything medieval that you can think of. Since I'm still ill and tired I don't know if I will join any yet, but it's not impossible.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar