torsdag 29 augusti 2013

Blått/ Blue

De senaste veckorna har jag varit löjligt upptagen med att först skriva artikel och sen med att förbereda alla nya föreläsningar som jag ska ha med början nästa vecka. Det sistnämnda är inte färdigt än, men jag hoppas bli färdig med den första omgången den här veckan. När jag har varit ledig har jag stickat på kommande julklappar och vilat mig från att skriva. Alltså inget bloggande.
   Men idag ska jag in till institutionen och sätta ihop kompendier och annat innan jag tar tag i föreläsningarna igen och eftersom jag just idag kände mig snyggt klädd så dokumenterade vi det, jag och maken.



The past two weeks I've been crazy busy with first writing an article and then with preparing all the new lectures that I start giving next week, when the semester starts. I'm not finished with that yet, but I hope to be by Sunday.  When I've been too tired for that I've knit on christmas presents and rested form all kinds of writing. Thus: no blogging.
  But today I'm going to the department to put together hand-outs and other things, before gettign back to the lectures and since I felt that I was well dressed hubby and I documented it.

Koftan har jag ärvt av grannvännen Anna, klänningen har jag sytt själv, halsbandet är från Glitter och skorna från Rocket Originals.

The cardigan is a hand-me-down from my neighbour and friend Anna, the dress I've made myself, the necklace is from a Swedish accessories chain and the shoes are from Rocket Originals.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar