onsdag 1 januari 2014

Uppsummering av 2013/ summing up of 2013

Jag läser i andras bloggar, där folk summerar sitt år. Det verkar ha varit ett besvärligt år för många och det gäller mig också: Inga forskningspengar, flera besvärliga skov och generellt sett ett dåligt år med min reumatism, mer press på jobbet än jag egentligen klarar (självvalt, man måste ju försörja sig) etc. Men även om allt detta finns i bakhuvudet när jag tänker på 2013, så försvinner det när jag tänker på det fantastiska, underbara faktum att jag lever!!!

Det var ju faktiskt inte säkert att det skulle bli så. Och jag är glad och tacksam.

Visst, jag önskar att såren kunde sluta läcka och läka fortare så att jag kunde få bada, jag önskar att foten som jag stukade den 9e November kunde sluta göra ont, men ändå: Jag dog inte. Så tänker jag på 2013.


Life - good stuff! :)

I read a lot of blog posts where people tell how their year have been. For many it seem to have been a year of non-ending trials and this haven't been a very good year for me either, no research funding, lots of pain and tiredness from arthritis, too much work stress etc. But all this, while still there in my mind, disappears when I think of the wonder, the joy that I am alive!!!
I am. And I am so grateful and happy.
I wish the wounds would heal faster so that I could take a bath, I wish my ankle which I twisted on the 9th of November would stop hurting, and generally that my body would stop hurting, but still: I didn't die. That is how I think of 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar