tisdag 23 september 2014

Höstkläder/ Autumn clothes

Idag kom hösten på riktigt och jag tog på mig den enda yllekjol som jag har uppackad (för att jag sydde den i somras). Också tröja som jag stickat samt köpta knästrumpor och basker. Samt skor som jag ärvt av grannen Anna.

Today autumn arrived for real, so I pu ton the only wool skirt that I have that isn't packed away for the summer (because I made it this summer), a jumper that I knitted last year adn bought knee hich socks and  beret. Plus a pair of shoes that I have inherited after my neighbour Anna.



Som bonus får ni också en bild på Bengt och Brita i dockskåpet. Ja,de heter så, barnen som ska bo där när det är färdigt. Det är det förstås inte på länge än, men för att kunna komma åt att sy har det faktiskt fått flytta undan från köksbordet ett tag. Jag kommer också att få mer plats att bygga trappa på.

As a bonus you get a photo of Bengt and Brita in the dolls house. Yes, that's the name of the children who will live there once it's finished. It is very far from finished right now, but I have still moved it away from the kitchen table, because I need space to sew. It will also leave more space to build the spiral stairs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar