lördag 6 september 2014

Nu har jag varit borta igen/ I've been away again

Från bloggen alltså. Mestadels har jag jobbat, det är ju terminsstart nu och typ 75 % av min undervisning ligger i september månad. Så jag har planerat föreläsningar, läst på och sysslat med lite administration. Idag är också andra lördagen i rad som jag jobbar - vi drar igång grundkursen i historia på distans idag. Egentligen kul, men det är klart att jag heller hade varit ledig på Rickards lediga helg (han jobbar varannan helg).
Och så har jag stickat.

Away from the blog that is. Mostly I've been working The semester starts now and c. 75% of my lectures this semester are in September. So I have planned lectures, read up on some subjects and done som administrative work. This is also the second Saturday in a row that I teach. It is actually rather fun, but I would have liked to be free from work on the weekend Rickard doesn't work (he works every second weekend).
And I have been knitting.



Mönstret är "Rippling waves shawl" av Helen Kennedy, garnet är ett tunt sockgarn (ull/polyamid) som jag köpte på rea på Stoff&Stil för ett par år sen (20 spänn för fem nystan)

The pattern is "Rippling waves shawl" by Helen Kennedy and the yarn is a thin sock yarn (wool/polyamide) that I got on sale a couple of years ago.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar