torsdag 20 november 2014

Ett pilligt jobb/ a tricky job

Jag har ärvt min mormors kurbitsmålade sybord. Såna var väldigt populära under 40-talet och början av 50-talet och tillverkades fabriksmässigt både i Dalarna och t ex i Vetlanda. Min mormor beställde både till sig och till sina döttrar, så min syster kommer ärva mammas en dag. Eftersom dockskåpet är ett enda stort nostalgi/snuttefiltsprojekt så måste förstås dockmamman Majken också få ett sybord. De svarvade pinnarna till benen har jag köpt från Skala Minimal, men resten har jag gjort själv av tunn plywood och målat. Lådknoppen är en liten pärla.

I have inherited this sewing table after my grandmother. This type of decorative painting is typical of  folk art from the Swedish province of Dalecarlia, but my sewing table, and many more of them, were made industrially in the 1940s and early '50s, and not only in Dalecarlia. My grandmotehr ordered tables both for herself and her two daughters, so one day my little sister will inherit our  mum's sewing table. Since the dolls house is one big nostalgic/security blanket project the mum in the dolls house of course needed her painted sewing table too. The turned wooden legs are bought from Skala Minimal, but the rest I have made myself from thin plywood and painted. The little knob on the drawer is a glass bead.





Originalet
The original



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar