lördag 29 november 2014

Födelsedagspresenter/ Birthday presents

Igår var min födelsedag och jag fick så bra presenter. Första samlingsalbumet med Linda och Valentin från Rickard, en lysande uggla och en ask att dekorera själv från Maja, en riktigt bra fantasybok som är skriven av en kille som bor i min hemby (läste min styvfars ex i somras, men vill ha ett eget) från Valeria och Vendela, mina stora flickor och ett presentkort på Knapp-Carlsson och en vacker korg som är gjord av en romsk person som sitter utanför Centralen här i Göteborg från bästisen Inger. Lokalt producerad av väldigt lokalt material och av en människa som verkligen behöver pengarna. Perfekta presenter som visar att min familj och mina vänner verkligen känner mig.



Yesterday was my birthday and I got really good presents.
The first album of the collected stories about Valérian and Laureline from Rickard, an owl lamp and a box to decorate myself from Maja, a fantasy book written by a guy from my home village from Valeria and Vendela, my big girls,  and a gift voucher from the haberdasher in town and a really beautiful basket woven by a Roma migrant who sits outside the railway station here in Gothenburg from my best friend Inger. Very locally produced by very local material by someone who really needs the money. Perfect birthday gifts that show that my friends and family really know me.
Redan förra veckan fick jag födelsedagspresenter av min syster Lena och av min vän Caroline, eftersom vi träffades hemma hos mig för att fira att det var ett år sen jag överlevde mitt brustna och inflammerade magsår.Boken är från Caroline och tyget från min syster. Även de känner mig väl uppenbarligen. Det röda är siden och de andra två viscose.

I got some presents already a week ago, from my sister Lena and from my friend Caroline, since I had a small party to celebrate that it was one years since I survived getting a serious hole in my stomach and duodenum. The book is from Carolien and the fabric from my sister. They too know me well, apperently. The red is silk and the other two viscose.




1 kommentar: