lördag 31 januari 2015

En dockskåpssäng och fasad/ A dollhouse bed and a front

Jag har vare sig haft tid eller ork att hålla på mycket med dockskåpet. Jag och Rickard har dock hängt på dörrarna fram så att huset nu har en framsida.
Och idag, efter att ha jobbat lite med mitt betalda arbete så fick jag tid att göra färdigt en säng till Majadockan som jag började på för ett par dagar sen. Basen är foamboard och benen trälist, precis som på sängarna som jag gjorde till mitt andra dockskåp. Maja ville ha en sängkappa, så det blev en sådan av en linneremsa som rivat av längs stadkanten på ett tyg för att använda till krås.

I've neither had time nor energy to do much with the dollhouse lately. Rickard and I have put on the front doors, so that it looks like a real house. And today, after working some for my real, paid work I finished a bed for the Maja doll, which I started a couple of days ago. The base is foamboard and the legs are wooden strips, it's made in the same way as the beds that I made for my other dollhouse. The fabric hanging down on the sides is a strip of linen with the selvedge, originally inteded to be used for ruffs.







Lampan, som blinkar i olika färger, är från Skala Minimal.
The lamp, which changes the colour of its light, is from Skala Minimal.



2 kommentarer:

  1. Hej Eva,
    den ed är stor. Det ser mycket bekväma och jag älskar fasaden på huset.
    Stor kram,
    Giac

    SvaraRadera